Πόλις εν Δυνάμει

Η δομή και η σύνταξη μιας εικόνας, οι διαστάσεις της επιφάνειάς της και ο τρόπος με τον οποίο κατανέμεται ο χώρος πάνω της, προκειμένου να αναπτυχθεί μια δεδομένη υπόθεση,  είναι τα κύρια στοιχεία που διερευνώ στο έργο μου Πόλις εν Δυνάμει. Ακολουθώντας την αναλογία Fibonacci —τόσο στην οριζόντια όσο και στην κάθετη διάταξη— και ξεκινώντας από την ιδέα ότι μια επιφάνεια μπορεί να τμηματοποιηθεί με διάφορους τρόπους, δημιουργώντας αντίστοιχες οπτικές συνθήκες, εφάρμοσα στο έργο μου μια διπλή σχέση: από αριστερά προς τα δεξιά → και από πάνω προς τα κάτω ↓, σύμφωνα με τον δυτικό τρόπο ανάγνωσης.

Στα τέσσερα ανεξάρτητα τμήματα και μέσα από την κάθετη διάταξη   (↓) 1, 2, 3, 5 ξεκινά η εικονογραφική αφήγηση μιας πόλης, από τη λιτή ανάπτυξη ενός διχοτομικού γραφήματος έως την τμηματική απεικόνιση κατόψεων, όπως συμβαίνει στην ανέγερση ενός πολυώροφου κτιρίου ή στην οργάνωση των επιμέρους μερών μιας πόλης. Στην οριζόντια διάταξη κάθε μέρους (→) 1, 2, 3, 5, 3, 2, 1 η ανάπτυξη της εικόνας εξελίσσεται από το απλό στο σύνθετο και από το αραιό στο πυκνό. Έτσι, αφαιρώ το βάρος της σύνθεσης από το κέντρο (το μέτρο της συμμετρίας) ή άλλες σχέσεις ισορροπίας και τολμώ να αναζητήσω μια παράλληλη, διπλή πορεία για την εικόνα, όπου η δομή της να αποκλίνει από τη μορφοπλαστική της ανάλυση. Αυτό είναι για μένα μια δυνητική πόλη - μια Πόλις εν δυνάμει.

Ιωάννα Ασσάνη, εικαστικός



Polis in Potential

The structure and syntax of an image —its surface dimensions and the way space is distributed upon it in order to develop a given premise— are the main elements I investigate in my work Polis in Potential.
Following the Fibonacci ratio —both in the horizontal and vertical layout— and starting from the idea that a surface can be subdivided in various ways, thereby generating corresponding visual conditions, I applied in my work a dual relationship: from left to right (→) and from top to bottom (↓), according to the Western mode of reading.

In the four independent sections, and through the vertical sequence (↓) 1, 2, 3, 5, the pictorial narrative of a city begins — from the minimal unfolding of a dichotomic diagram to the segmented depiction of ground plans, much like the construction of a multistory building or the spatial organization of a city’s constituent parts.
In the horizontal arrangement of each part (→) 1, 2, 3, 5, 3, 2, 1, the evolution of the image progresses from the simple to the complex and from the sparse to the dense.
Thus, I remove the compositional weight from the center (the measure of symmetry) or other balancing relations, and I dare to pursue a parallel, dual course for the image — one in which its structure diverges from its morphoplastic analysis.
For me, this constitutes a potential city — a Polis in Potential.

Ioanna Assani, visual artist


Πόλις εν δυνάμει, 2016, 110x85 εκ. ¾μέρη έργου: 1/4: 5´85 εκ., 2/4: 10´85 εκ., 3/4: 15´85 εκ., 4/4: 25´85 εκ.¾ μελάνια, ακουαρέλες και ανεξίτηλοι μαρκαδόροι σε θαλάσσιο κόντρα πλακέ.
Polis in Potential, 2016, 110x85 cm, ¾parts of painting: 1/4: 5´85 cm, 2/4: 10´85 cm, 3/4: 15´85 cm, 4/4: 25´85 cm¾ inks, watercolours and permanent markers on marine plywood.
 







Λεπτομέρειες έργου  /  Details of the painting  

                                                               




 Art Athina 2016, πλατφόρμα 6 / platform 6



Πόλις εν δυνάμει / Φύση εν δυνάμει - Σχέση Ι, Ι. Ασσάνη / Μ. Καραγκουνάκη
Polis in Potential / Physis in Potential - Relation I, I. Assani / M. Karagounaki